API met isolatiemodule voor een optimale customer journey

Aanleiding

Een grote Nederlandse energieleverancier wil graag op hun website klanten bedienen die geïnteresseerd zijn in verduurzaming. Tot nu toe was er voor leadgeneratie alleen een landingspagina zonder specifieke woninginformatie waar mensen hun gegevens moesten achterlaten voor het krijgen van een offerte. De energieleverancier wil juist toe naar een online systeem waarbij er direct een indicatie van verduurzamingsmogelijkheden van de woning kan worden gegeven. Hiervoor is een verbeterde customer journey nodig.

Vraag

Hoe zorgen we voor een optimale customer journey voor onze klanten die interesse hebben in het isoleren van hun woning?

Oplossing BackHoom

BackHoom heeft een API ontwikkeld met een isolatiemodule waarin van iedere woning de dimensies van de isoleerbare oppervlaktes berekend worden op basis van de invoer van postcode en huisnummer. Deze API wordt volledig geïntegreerd in de front-end van de website van de energieleverancier. Zo krijgen klanten na het invullen van hun postcode en huisnummer direct te zien welke mogelijkheden er zijn om hun woning te isoleren inclusief de berekeningen voor investeringen,  besparingen en terugverdientijden.

Resultaat

De API van BackHoom maakt de landingspagina voor isolatie van de energieleverancier zonder extra invoervelden completer. Zodoende wordt het proces eenvoudiger, verloopt de customer journey optimaal en op deze manier worden meer leads voor isolatie gegenereerd.

Reacties zijn gesloten.